Ar šventinis laikotarpis turi įtakos vaikų mokymuisi?

  1. Emilija sako:

    Kiekvienais metais šventės į mūsų gyvenimus atneša nemažai šurmulio – pradedame puošti namus, planuoti susitikimus ir svarstyti, kokios dovanos draugui , draugei ar artimiesiems būtų pačios tinkamiausios. Pokyčius pajunta ir moksleiviai – nors šiuo laikotarpiu jie turi pakankamai ilgas atostogas, dar iki jų kasdienybė gerokai pasikeičia. Yra manančių, jog Kalėdos gali turėti neigiamos įtakos ugdymo procesui – pabandykime išsiaiškinti, kaip yra iš tikrųjų.

    Fiziniai efektai

    Artėjant Kalėdoms, mokyklose netrūksta kūrybinių veiklų – tuomet vaikai ruošia kalėdinius sveikinimus draugams ir dovanėles tėvams, puošia klases ir atlieka kitus panašius darbus. Jeigu grįžus į namus ir vėl lauks toks pats pasiruošimas, vaikai gaus kur kas daugiau krūvio nei įprastai. Visa tai gali turėti įtakos atžalų pervargimui ir prastesnei koncentracijai pamokų metu.

    Visgi, sistemingai viską planuojant, tokio poveikio galima išvengti. Jei kalėdinės dekoracijos bus kuriamos per dailės pamokas, o namuose šventinis pasiruošimas vyks tik savaitgaliais, su tokiais pokyčiais moksleiviams tikrai pavyks susidoroti. Svarbiausia, kad jie nejaustų per didelio spaudimo atlikti visus darbus kuo greičiau – tai reiškia, kad juos reikėtų pradėti tuomet, kai iki Kalėdų yra likę pakankamai daug laiko.

    Akademinio darbo vengimas

    Aukščiau minėti pasiruošimo darbai dažnai atliekami įprastų pamokų sąskaita, o jeigu dar pridėsime ir kalėdinio karnavalo repeticijas, taps akivaizdu, jog laiko mokytis lieka ne tiek ir daug. Šiuo atveju viskas priklauso nuo to, kaip anksti prasideda pasiruošimo darbai. Jeigu intensyvesnės repeticijos vyks kelios dienos iki šventės, vaikai didelio skirtumo nepajaus – tuo labiau, kad netrukus prasidės ir atostogos.
    Būtent tokį repeticijų grafiką ir reikėtų pasistengti susidėlioti: dar gruodžio pradžioje per muzikos pamokas galima išmokti reikiamas dainas, per kūno kultūrą – pasirepetuoti šokio žingsnelius, o paskutinėmis dienomis pasistengti viską sujungti tarpusavyje. Rezultatai dėl to nenukentės, tačiau streso lygis akivaizdžiai bus kur kas mažesnis.

    Galimybė išmokti

    Žiūrint iš kitos pusės, Kalėdos gali tapti labai džiaugsmingu ir naudingu laikotarpiu, suteikiančiu galimybę vaikams suprasti tikrąją šių švenčių prasmę. Tėvai turėtų atžalas skatinti galvoti apie tai, ką šiuo metu galima duoti kitiems – tai gali būti ir dovanos, ir laikas, praleistas kartu. Tuo tarpu mokykloje pravartu papasakoti daugiau įdomių kalėdinių faktų, kurie dar labiau praplėstų vaikų akiratį. Tuomet ugdymas nenukentės, o ir moksleiviai išliks labiau įsitraukę. Jei prireiks įdomių faktų ar naudingų dovanų idėjų, visą šią informaciją rasite Kaledos.lt puslapyje.

    Akivaizdu, kad šventinis laikotarpis vienaip ar kitaip paveikia moksleivių kasdienybę, tačiau bendromis tėvų ir mokytojų pastangomis, bet kokią neigiamą įtaką galima sustabdyti. Svarbiausia į tai pažiūrėti kaip į galimybę praplėsti vaikų akiratį ir suteikti jiems dar daugiau gerų emocijų – tuomet pavyks pasiekti pačių geriausių rezultatų.

Komentuoti: Emilija Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

//]]>