Kaip žaisti UNO?

  1. Giedrius sako:

    Žaidimas skirtas žaisti nuo 2 iki 10 žaidėjų nuo 7 metų amžiaus.

    Žaidimo komplektą sudaro 108 kortos, iš jų:

    19 mėlynų kortų – nuo 0 iki 9

    19 žalių kortų – nuo 0 iki 9

    19 raudonų kortų – nuo 0 iki 9

    19 geltonų kortų – nuo 0 iki 9

    8 veiksmo kortos „Imk 2“ – po 2 mėlynas, žalias, raudonas ir geltonas

    8 veiksmo kortos „Atvirkščiai“ – po 2 mėlynas, žalias, raudonas ir geltonas

    8 veiksmo kortos „Praleisk ėjimą“ – po 2 mėlynas, žalias, raudonas ir geltonas

    4 veiksmo kortos „Užsakyk spalvą“

    4 veiksmo kortos „Užsakyk spalvą ir paimk 4“

    Instrukcija ir patarimai

    Žaidimą laimi pirmasis, surinkęs 900 taškų. Taškus gaunate tuomet, kai atsikratote savo kortų anksčiau už priešininkus. Surinktų taškų skaičius atitinka pralošusiųjų žaidėjų kortų taškų sumą.

    Kiekvienas žaidėjas ima po vieną kortą. Kortas dalina žaidėjas, ištraukęs vyriausiąją kortą. Šiame žaidimo etape „aktyviųjų kortų“ vertė lygi nuliui.

    Sumaišius kaladės kortas, kiekvienam žaidėjui padalinama po 7 kortas.

    Likusios kortos užverčiamos ir sudaro pirkimo kaladę. Viršutinė iš šių kortų atverčiama, dedama šalia ir laikoma pirmąja numetimo kaladės korta. Jeigu pirmoji atversta Pirkimo kaladės korta pasirodė esanti „aktyvi“, pradeda galioti kitokios žaidimo taisyklės (žr. Aktyviųjų kortų veiksmai).

    Žaidimą pradeda žaidėjas, sėdintis kortas dalinančiojo kairėje. Būtina, jog korta, kurią žaidėjas nori padėti ant viršutiniosios Numetimo kaladės kortos, atitiktų tą kortą pagal spalvą, pagal viršenybę arba pagal reikšmę. Pvz., jei atidengta raudona septynakė, žaidėjas turi ją dengti raudona korta arba bet kokios spalvos septynake arba korta „Užsakyk spalvą“ (žr. Aktyviųjų kortų veiksmai).

    Jei žaidėjas neturi tinkamos kortos, jis ima („perka“) kortą iš Pirkimo kaladės. Jei ši korta atitinka viršutiniąją numetimo kortą, žaidėjas turi teisę iškart ją padėti. Priešingu atveju ėjimas pereina sekančiam žaidėjui. Žaidėjas, netgi turėdamas tinkamą kortą, gali ją pasilaikyti. Tuomet jis ima kortą iš Pirkimų. Jei korta tinka, galima ją iš kart padėti („numesti“ į Numetimo kaladę). Tačiau paėmus naują kortą iš Pirkimų, kortų, turėtų rankose, dėti nebegalima.

    Veiksmo kortos

    Korta „PAIMK 2“ Jei pasitaiko ši korta, sekantis žaidėjas ima dvi kortas ir praleidžia ėjimą. Šia korta galima dengti tos pačios spalvos kortą arba kortą „Paimk 2“. Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, galioja ta pati taisyklė.

    Korta „ATVIRKŠČIAI“ Ši korta keičia žaidimo eigą. Jei buvo žaidžiama einant iš dešinės į kairę, tai dabar žaidžiama iš kairės dešinėn. Šia korta galima dengti tos pačios spalvos kortą arba kortą „Atvirkščiai“. Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, tai žaidimą pradeda kortas dalijantis, o sekantį ėjimą daro žaidėjas, sėdintis iš dešinės, o ne iš kairės.

    Korta „PRALEISK ĖJIMĄ“ Jei tenka ši korta, sekantis žaidėjas praleidžia ėjimą ir vadinamas „praleidžiančiuoju“. Šia korta galima dengti tos pačios spalvos kortą arba kortą „Praleisk ėjimą“. Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, tai žaidėjas, sėdįs kortas dalijančiojo kairėje tampa „praleidžiančiuoju“, o žaidimą pradeda sėdįs kairėje nuo jo.

    Korta „UŽSAKYK SPALVĄ“ Žaidėjas, dedantis šią kortą, gali užsakyti bet kurią spalvą arba palikti esančią spalvą. Kortą „Užsakyk spalvą“ galima padėti bet kada, netgi jei žaidėjas turi kitą tinkamą kortą. Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, tai žaidėjas, sėdintis kortas dalijančiojo kairėje užsako kortos spalvą tolesniam žaidimui.

    Korta „UŽSAKYK SPALVĄ IR IMK 4“ Tai pati geriausia korta. Žaidėjas, kuriam atiteko ši korta, užsako spalvą. Be to, sekantis žaidėjas ima keturias kortas iš krūvelės Pirkimai ir praleidžia ėjimą. Deja, ši korta gali dalyvauti žaidime tik žaidėjui neturint jokios kitos pagal spalvą tinkamos kortos. Tačiau, jei žaidėjas turi pagal skaičių atitinkančias kortas ar „aktyviasias kortas“, jis gauną teisę dėti „Užsakyk spalvą ir imk 4“ kortą. Žaidėjas, turintis „Užsakyk spalvą ir imk 4“ kortą, gali „blefuoti“ ir naudoti šią kortą ne pagal taisykles, tačiau jei bus pastebėtas, jam bus taikomos specialios taisyklės (žr. BAUDOS – būna pridėtos prie kortų kaladės). Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, ji grįžta į kortų kaladę, o atverčiama sekanti korta.

    Žaidimo partijos pabaiga

    Kai žaidėjui lieka vienintelė korta, jis turi sušukti „Uno“ (tai reiškia „viena“). Jam pamiršus tai padaryti, turi imti dvi kortas iš Pirkimų. Tačiau ši taisyklė veikia tik tuomet, kai kiti žaidėjai tai pastebi (žr. BAUDOS – būna pridėta prie kortų kaladės).

    Kai pas kurį nors iš žaidėjų nebelieka nei vienos kortos, žaidimas baigiasi. Suskaičiuojami taškai (žr. TAŠKŲ SKAIČIAVIMAS) ir žaidimas pradedamas iš naujo.

    Jei paskutinė žaidime dalyvavusi korta yra korta „Paimk 2“ arba „Užsakyk spalvą ir paimk 4“, tai sekantis žaidėjas ima atitinkamai dvi arba keturias kortas. Skaičiuojant taškus šių kortų taškai taip pat įskaitomi.

    Jei kortos Pirkimų krūvelėje baigiasi, o kiekvienas iš žaidėjų dar turi kortų, kortos turi būti permaišomos ir partija tęsiama.

    Taškų skaičiavimas

    Žaidėjas, pirmasis likęs be kortų, gauna taškus už visas kortas, likusias pas jo varžovus. Taškai paskaičiuojami taip: Paprastos kortos (0-9) Atitinka: „Paimk 2“ 20 taškų „Atvirkščiai“ 20 taškų „Praleisk ėjimą“ 20 taškų „Užsakyk spalvą“ 50 taškų „Užsakyk spalvą ir imk 4“ 50 taškų

  2. Valius sako:

    UNO žaidimas ypač sparčiai išpopuliarėjo tiek Lietuvoje, tiek ir visoje Europoje, ir tai yra suprantama, kadangi žaidimo taisyklės yra ypač paprastos. Žaidėjams yra padalinamos kortos, kurias jie deda ant stalo priklausomai nuo ant jo esančių jau padėtų kortų. Laimėtoju tampa žaidėjas, pirmasis ant stalo padėjęs visas savo kortas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

//]]>